بیشتر از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند/ ۵۷ درصد آنلاین بلیت خریدند_طلوع شرق

[ad_1]
به گزارش طلوع شرق

در ادامه سیر صعودی استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران، طی سه ماهه پاییز ۱۴۰۳ سینماهای سراسر سرزمین میزبان بیشتر از ۱۰ میلیون مخاطب بودند که نسبت به آمار فصلی سینمای ایران در سال‌های بعد از بحران کرونا، یک رقم قابل‌دقت محسوب می‌شود.

از بین ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار مخاطبی که در فصل پاییز به سینما رفتند، بالغ بر ۶ میلیون و ۴۳ هزار مخاطب یعنی ۵۷ درصد از طریق خرید آنلاین، عمل به تهیه بلیت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده افزایش نقش‌آفرینی پلتفرم‌های فروش بلیت در چرخه اقتصادی سینمای ایران است. سهم سینماتیکت از این آمار هم فروش بیشتر از ۴ میلیون و ۴۳ هزار قطعه بلیت می بود؛ به عبارتی سهم این پلتفرم از بلیت‌فروشی آنلاین سینماها در پاییز ۱۴۰۳ بیشتر از ۷۶ درصد، بوده است.

بر پایه این گزارش، سینماتیکت با سهم ۹۰ درصدی در تهران، ۸۵ درصدی در خراسان رضوی و ۶۸ درصدی در اصفهان، در استان‌های بزرگ هم بیشترین سهم را از بازار اراعه آنلاین بلیت سینما داشته است.

دسته بندی مطالب

اخبار کسب وکار ها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

خبرهای فرهنگی

اخبار پزشکی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار فناوری

[ad_2]

منبع