این غذاها دشمن مغز هستند_طلوع شرق
[ad_1]
به گزارش طلوع شرق
دانشگاه سیدنی او گفت این تحقیق اولین تحقیقی است که مستقیماً این رژیمها را با افت توانایی جهت یابی در انسان، کارکرد کلیدی هیپوکامپ مغز، مناطقی از مغز که مرکز احساسات و حافظه می باشند، مرتبط میکند.
به گزارش رویترز، به حرف های سرپرست مطالعه، «دومینیک تران»، «این مطالعه شامل ۵۵ دانشجوی ۱۸ تا ۳۸ ساله می بود که پرسشنامههای رژیم غذایی، تست حافظه فعال و بازدید شاخص توده بدن را قبل از حرکت در پیچ و خم حقیقت مجازی تکمیل کردند.»
مطابق این مطالعه، افرادی که سطوح بالایی از قند تصفیه شده و چربیهای اشباع شده مصرف میکردند، در به یاد آوردن مکان یک شیء نهان بعد از آزمایشهای متعدد به طور قابل توجهی بدتر عمل کردند.
تران او گفت: «این مشخص می کند که رژیم غذایی سرشار از قند و چربی میتواند کارکرد هیپوکامپ را حتی در بزرگسالان جوان مختل کند، و اخبار دلگرمکننده این است که این اثرات به گمان زیادً از طریق تغذیه سالمتر قابل برگشت می باشند.»
او او گفت: «تغییرات رژیم غذایی میتواند سلامت هیپوکامپ و در نتیجه توانایی ما را در جهتیابی در محیط خود، همانند وقتی که در حال کاوش در یک شهر تازه یا یادگیری مسیر تازه خانه هستیم، بهبود بخشد.»
او گفت: «این یافتهها به شواهد فزاینده ای اضافه میکند که رژیمهای غذایی ناسالم نه تنها خطرات سلامت جسمی را افزایش میدهد، بلکه بر کارکرد مغز تأثیر منفی میگذارد، حتی در اغاز بزرگسالی که کارکرد شناختی طبق معمولً قوی است.»
تران بر اهمیت انتخابهای غذایی برای نگه داری سلامت مغز و جلوگیری از زوال شناختی اصرار کرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع